glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea

Web stranice unutar e-zadar grupacije:

Sakrij / prikaži
Login

Zaboravljena lozinka?

Svakodnevna prehranaŠto to bijeli kruh radi ženama

03.02.2012
Svijet

Ako u svakodnevnoj prehrani konzumirate veće količine bijelog kruha, bijele riže, pizzu i slične namirnice pune jednostavnih ugljikohidrata, a žena ste, imate više nego dvostruko veće šanse razviti bolesti srca. A što je s muškarcima koji se slično hrane? Isti se zaključak ne može primijeniti i na muškarce, tvrde talijanski istraživači, piše magazin.net.hr

Kruh

Za razliku između spolova odgovoran je način na koji muškarci i žene procesuiraju ugljikohidrate, a on se razlikuje, nagađaju znanstvenici. Naime, za srce su štetni ugljikohidrati s visokim glikemijskim indeksom, tj. oni koji se brzo metaboliziraju i uzrokuju skok šećera u krvi. To znači da su namirnice bogate jednostavnim ugljikohidratima, kao što su voće i tjestenina, sigurni za naš vitalni organ, tvrde stručnjaci Nacionalnog instituta za istraživanje raka iz Milana.

Tijekom velike studije koja se koncentrirala na prehranu i rizik od raka, ispitano je 48.000 osoba, a zabilježena je vrsta ugljikohidrata koju su konzumirali. Naravno, izuzete su osobe s dijabetesom. Talijanski znanstvenici naknadno su analizirali ove podatke i s obzirom na rizik od srčanih bolesti.

Žene koje su jele najveće količine ugljikohidrata, bile su izložene dvostruko većem riziku od srčanih bolesti u odnosu na one koje su jele najmanje ugljikohidrata. Kada su istraživači sagledali vrstu ugljikohidrata, taj je rizik bio očitiji. Ustanovili su da su ispitanice koje su jele hranu s visokim GI bile dva i pol puta sklonije bolestima srca, čak i kada su u obzir uzeti drugi faktori, poput tjelesne aktivnosti, unosa zasićenih masti, pušenja i sl.

Autorica knjige The Low GI Diet Joanna McMillian Price savjetuje uzimanje namirnica s niskim glikemijskim indeksom. 'To znači da izbacite rafinirane ugljikohidrate i odaberete minimalno rafinirane žitarice od cjelovitog zrna i škrobasto povrće s niskim indeksom, voće i mahunarke. Ova hrana će vam pomoći održavati razinu energije i raspoloženje tijekom dana, a također smanjuje rizik mnogih kroničnih bolesti, uključujući dijabetes, bolesti srca i određene vrste raka.'

Uz ovakav način prehrane, lakše ćete držati svoj apetit pod kontrolom te tako pospješiti mršavljenje ili olakšati održavanje željene težine. Posegnite za kruhom od cjelovitog zrna, ječmom, quinoom, grahoricama i graškom, niskomasnim mliječnim proizvodima, voćem i krumpirom.

Glikemijski indeks mjeri se ljestvicom od jedan do 100, ovisno o tome koliko brzo ugljikohidrati utječu na razinu šećera u krvi (primjerice, bijeli kruh ima najviši GI – 100). Namirnice s GI-jem manjim od 55 stvaraju male fluktuacije glukoze i inzulina u krvi, pa se smatraju namirnicama s niskim indeksom.

magazin.net.hr/eZd

Tagovi:

Vaše reakcije na ovaj članak

Prijatelji:

  • Centar radio 97,2
  • Arsenal Zadar
  • Hrvatsko narodno kazalište
  • Gradska knjižnica Zadar
  • Radio Biograd
  • Antena Zadar
  • Glazbene večeri u Sv.Donatu
  • Novi radio
  • Sveučilište u Zadru
  • RivaOn, portal srednjih škola
  • Klub zadarskih studenata Zagreb
  • Kazalište lutaka Zadar
  • net.hr
  • tportal.hr
  • index.hr
  • cro portal
  • novilist.hr
  • Tv program
  • žena.hr
  • metro
  • kosarka.hr
  • Moda.hr
glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea