glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea

Web stranice unutar e-zadar grupacije:

Sakrij / prikaži
Login

Zaboravljena lozinka?

ZdravljePretile osobe imaju dvostruko veće šanse za oboljenje jetre

14.03.2010
Svijet

Alkohol je još uvijek glavni uzrok ciroze jetre, ali u kombinaciji s prekomjernom težinom još je moćniji uzročnik bolesti ovog organa

Pretilost(foto:sarajevo-x.com)

Istraživanja provedena na više od milijun ljudi u Velikoj Bitaniji pokazala su da zajedničko djelovanje prekomjerne težine i alkohola povisuje rizik od ciroze i drugih bolesti jetre. Štoviše, pretile žene koje piju više od jedne čaše vina dnevno imaju gotovo dvostruko veću šansu za bolesti jetre, a slično je i kod muškaraca.

Studija objavljena u 'British Medical Journal' navodi kako se zna da je alkohol glavni uzrok ciroze jetre, ali da se i gomilaju dokazi kako prekomjerna težina također igra veliku ulogu.

Prema podacima istraživanja provednog na oko milijun muškaraca i žena u Velikoj Britaniji, znanstvenici procjenjuju da je barem 20 posto slučaja ciroze jetre u žena srednje dobi uzrokovano prekomjernom težinom, a gotovo 50 posto slučajeva te bolesti uzrokovano je prekomjernim konzumiranjem alkohola.

Voditeljica studije, dr. Carole Hart sa Sveučilišta Glasgow kaže kako bi daljnja istraživanja mogla pokazati da bi se za ljude prekomjerne težine i one pretile trebale postaviti strože granice.

Više na Metro-portal.hr

autor: metro-portal / ezadar

Tagovi:

Vaše reakcije na ovaj članak

Prijatelji:

  • Centar radio 97,2
  • Arsenal Zadar
  • Hrvatsko narodno kazalište
  • Gradska knjižnica Zadar
  • Radio Biograd
  • Antena Zadar
  • Glazbene večeri u Sv.Donatu
  • Novi radio
  • Sveučilište u Zadru
  • RivaOn, portal srednjih škola
  • Klub zadarskih studenata Zagreb
  • Kazalište lutaka Zadar
  • net.hr
  • tportal.hr
  • index.hr
  • cro portal
  • novilist.hr
  • Tv program
  • žena.hr
  • metro
  • kosarka.hr
  • Moda.hr
glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea