glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea

Web stranice unutar e-zadar grupacije:

Sakrij / prikaži
Login

Zaboravljena lozinka?

KalijNamirnice bogate kalijem njeguju srce

14.03.2010
Hrvatska

Redovito uzimanje hrane bogate kalijem poput lisnatog povrća, krumpira i banana može ublažiti rizik od moždanog udara i bolesti koronarnih arterija

 srce

Lisnato povrće, krumpir, banana, rajčica, soja, marelice, avokado, nemasni jogurt, sok od šljiva, sušeni grah i grašak u sebi sadrže prijatelja svakog srca - čudesni kalij.

Redovito uzimanje hrane bogate kalijem poput lisnatog povrća, krumpira i banana može ublažiti rizik od moždanog udara i bolesti koronarnih arterija, potvrdili su talijanski istraživači, piše Ordinacija.hr, a prenosi Net.hr .

Rezultate novog istraživanja znanstvenici temelje na rezultatima 10 studija objavljenih između 1966. i 2009. godine, a koje su uključivale gotovo 280.000 odraslih osoba. Tijekom tog perioda 5.500 osoba je doživjelo moždani udar, a gotovo 3.100 koronarne bolesti srca.

Viši unos kalija je bio povezan s 19 posto manjim rizikom od moždanog udara i 8 posto manjim rizikom od koronarnih bolesti srca. Rezultati podržavaju globalne preporuke za povećavanjem potrošnje hrane bogate kalijem, kako bi se spriječile vaskularne bolesti, rekao je dr. Pasquale Strazzullo sa Sveučilišta u Napulju.

Druga hrana bogata kalijem uključuje soju, marelice, avokado, nemasni jogurt, sok od šljiva i sušeni grah i grašak.

Druga je studija otkrila da prehrana bogata sirovim voćem i povrćem može pomoći u zaštiti od moždanog udara. U tom su istraživanju, znanstvenici ispitivali učestalost moždanog udara među više od 20.000 muškaraca i žena, u dobi od 20 do 65 godina, koji nisu imali kardiovaskularne bolesti na početku istraživanja. Tijekom 10 godina praćenja, sudionici su doživjeli 233 moždana udara.

Nakon što su u obzir uzeli niz faktora, istraživači su otkrili da ljudi s visokim unosom (više od 262 grama dnevno) sirovog voća i povrća imaju 36 posto manju vjerojatnost za moždani udar od onih s niskim unosom (manje od 92 grama dnevno) sirovog voća i povrća.

Međutim, ne postoji povezanost između rizika od moždanog udara i visokog unosa (više od 233 grama dnevno) ili niskog unosa (manje od 113 grama dnevno) prerađenog voća i povrća, rekla je Linda Oude Griep s nizozemskog Sveučilišta.

 

Tagovi:

Vaše reakcije na ovaj članak

Prijatelji:

  • Centar radio 97,2
  • Arsenal Zadar
  • Hrvatsko narodno kazalište
  • Gradska knjižnica Zadar
  • Radio Biograd
  • Antena Zadar
  • Glazbene večeri u Sv.Donatu
  • Novi radio
  • Sveučilište u Zadru
  • RivaOn, portal srednjih škola
  • Klub zadarskih studenata Zagreb
  • Kazalište lutaka Zadar
  • net.hr
  • tportal.hr
  • index.hr
  • cro portal
  • novilist.hr
  • Tv program
  • žena.hr
  • metro
  • kosarka.hr
  • Moda.hr
glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea