glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea

Web stranice unutar e-zadar grupacije:

Sakrij / prikaži
Login

Zaboravljena lozinka?

Živko Kolega, gradonačelnik Grada ZadraKolega: “Razvojno trojstvo” Zadra čine Gaženica, brza cesta i zona Crno

26.02.2008
Zadar

"Luka u Gaženici i Poslovna zona u Crnom tek će donijeti golemi gospodarski razvitak i mnoga nova radna mjesta", ističe gradonačelnik



Grad Zadar posljednjih se godina gospodarski razvija toliko da apsolutno opravdava naziv jednog od najperspektivnijih hrvatskih gradova. Osim toga, dobiva i novi vizualni identitet, pogotovo s Morskim orguljama i Pozdravom Suncu na vrhu Poluotoka, čime su postavljeni vrlo visoki kriteriji za daljnje uređenje središta grada. Na koji se način Zadar planira dalje razvijati, objasnio nam je gradonačenik Živko Kolega.

Živko Kolega (Foto: Marin Gospić)

Koliko je dolazak autoceste od Zagreba označio prekretnicu u razvoju Zadra?

- Da se nismo izborili da autocesta dođe do Zadra ovo bi bio zapušteni grad. Zbog autoceste do Zadra i neki drugi krajevi Hrvatske dobili su veće značenje, poput Like koja se brzo oporavlja, Šibenik se razvija, a Knin će se tek početi razvijati. Naše današnje "trojstvo" čine četverotračna brza cesta od autoceste do luke Gaženice, zatim velika trajektna luka Gaženica i poslovna zona Crno, što će tek donijeti veliki gospodarski razvitak i mnoga nova radna mjesta.

Ravničarsko zaleđe Zadra pogoduje dobrom prometnom povezivanju.

- Takvo zaleđe Zadru daje veliku prednost i fantastične prometne mogućnosti, a bitna smo transverzala koja povezuje srednju Europu. Izgradnjom autoceste, spojne ceste s Gaženicom, te izgradnjom luke u Gaženici geostrateški položaj Zadra u potpunosti se valorizira. S okolnom širokom ravnicom, kakvu nema ni jedan dalmatinski grad, danas je Zadar prometno povezan kao nikad u povijesti iako je u prošlosti često bio najznačajniji grad na ovome dijelu Jadrana.

To su prepoznali mnogi investitori i banke i zato se posljednjih godina događa pozitivan pritisak za gradnju u Zadru.

Za najveću poslovnu zonu Crno, s oko četiri milijuna metara četvornih površine, već su određena sredstva iz proračuna, a ima jako puno zainteresiranih ulagača koji su već poslali svoja pisma namjere. Ove godine započinje izgradnja pristupnih cesta i infrastrukure.

Izrađena je i idejna studija za golemi prostor od Ravnica do Punte Bajlo. Što ona donosi gradu?

- Dobili smo dobra idejna rješenja iako ona nisu konačna jer dopuštaju izmjene. Za taj će se prostor raditi četiri detaljna plana: jedan za područje parka, drugi za uže područje Ravnica, treći za Uvalu Jazine i četvrti za obalu od Foše preko Kolovara do Punte Bajlo. Najprije krećemo u izgradnju velikog prijeko potrebnog parkirališta s 1900 parkirnih mjesta, gradit će se i hotel, manji trgovački centar s drugim primjerenim sadržajima i dr. Bitno je da se najveća vrijednost daje javnom prostoru koji opet mora biti isplativ, a postignuta je dobra ravnoteža između isplativosti i zaštite javnoga prostora.

U kojoj je fazi rekonstrukcije prometna transverzala od istoka do zapada grada?

- Transverzala se proteže od Biogradske preko Tuđmanove ulice, Vruljice i nastavlja se na Put Dikla. Podijeljena je u osam dionica, a u tri dionice od Bulevara do Ulice bana Josipa Jelačića ovih dana se raspisuje natječaj za gradnju. Infrastruktura je već velikim dijelom riješena pa rekonstrukcija neće dugo trajati. Započinjemo i s otkupom zemljišta, a imovinsko-pravni odnosi koče nas po nekoliko godina, što nam je najveći problem. Uređenje Puta Nina, vrlo važne prometnice, također započinje nakon ljeta. Paralelno kreće i rekonstrukcija do Nina gdje ćemo izgraditi biciklističku stazu.

Zadar (Foto: Boris Kačan)

I stanogradnja je u također u velikom zamahu. Treba li gradu toliko novih stanova?

- Nije previše toliko novih stanova, jer ih uglavnom kupuju Zadrani. Pitanje je njihova cijena, no i to će regulirati samo tržište. U planu izgradnje Crvenih kuća je i gradnja jedne zgrade POS-a i zgrade sa socijalnim stanovima.

Jesu li opravdani prigovori da Zadar iz državnoga proračuna dobiva daleko više od drugih gradova?

Zadar dobiva daleko manje od primjerice, Rijeke ili Splita. Sam položaj Zadra i ono što se danas događa, davno je ukomponirano u gospodarski razvoj te sada daje rezultate što se u drugim gradovima još nije počelo događati. Zadru se danas događaju uglavnom privatne investicije, kako domaće tako i strane, i po tome je svakako jedan od najperspektivnijih gradova u Hrvatskoj. Mnoge projekte treba još završiti, a postat ćemo jaki grad kad u funkciji bude luka u Gaženici i gospodarska zona u Crnom.

Razgovarala: Ljubica Ivićev - Balen

Tagovi:

Vaše reakcije na ovaj članak

Prijatelji:

  • Centar radio 97,2
  • Arsenal Zadar
  • Hrvatsko narodno kazalište
  • Gradska knjižnica Zadar
  • Radio Biograd
  • MAS Zadar
  • Glazbene večeri u Sv.Donatu
  • Novi radio
  • Sveučilište u Zadru
  • RivaOn, portal srednjih škola
  • Klub zadarskih studenata Zagreb
  • Kazalište lutaka Zadar
  • net.hr
  • tportal.hr
  • index.hr
  • cro portal
  • novilist.hr
  • Tv program
  • žena.hr
  • metro
  • kosarka.hr
  • Moda.hr
glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea