glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea

Web stranice unutar e-zadar grupacije:

Sakrij / prikaži
Login

Zaboravljena lozinka?

Reakcije nakon izjave ministra DončićaGaženica je previše važan projekt da ne bi bio dovršen

06.05.2012
Zadar

Intervju ministra prometa, pomorstva i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića s tezama o „moralnoj štetnosti" ugovora o izgradnji luke Gaženica u Zadru je izazvao i zadovoljstvo i ogorčenje: zadovoljstvo zato što je potpuno jasno da će projekt težak 220 milijuna eura biti završen, a ogorčenje zbog svojevrsnog „političkog upitnika" što ga je ministar stavio nad investiciju koju su bezrezervno podržavale sve dosadašnje vlade i svi njegovi prethodnici.

Osim što se ministru Dončiću zamjera nedovoljno „poznavanje materije", u Zadru se, zbog utjecajnog riječkog lobija, osjeća i strah od mogućeg favoriziranja Rijeke na račun Zadra. Ministar najprije navodi da je ugovor za Gaženicu potpisan s Njemačkom razvojnom bankom i Europskom investicijskom bankom, te da bi raskidanje ugovora koštalo gotovo koliko i dovršetak izgradnje, što se državi, dakako, nikako ne isplati, piše Slobodna Dalmacija.

Dio europske mreže

Dan otvorenih vrata Luke Gaženica, Zvonimir Vrančić i Darko Kasap, 30. rujna 2011. , Foto: Leo Banić

„Problem je i studija isplativosti", „to je jedan predimenzioniran projekt jer smo se mi kao država odredili da nam Rijeka i Ploče budu glavne teretne luke, dok se Zadar mogao više razvijati kao putničko-turistička luka", smatra ministar Dončić, po kojemu je apsurdno da se u Gaženici predviđa i kontejnerski terminal i luka za generalni teret.

- Projekt Gaženice pripremao se više od 20 godina, na njemu su radili naši relevantni stručnjaci, prihvaćen je po relevantnim međunarodnim kriterijima i uvijek je imao potporu iz Zagreba, ali i dviju respektabilnih banaka. Mi Gaženicu doživljavamo kao projekt stoljeća koji će biti pokretač ukupnoga gospodarskog razvoja regije i karika europskog prometnog lanca. Zato se čudim ovom relativiziranju svega toga od strane ministra prometa, a nadam se da razlozi za to i krajnje namjere nisu samo političke prirode - izjavio je zadarski gradonačelnik Zvonimir Vrančić.  

Bivši resorni ministar Božidar Kalmeta napominje da je projekt Gaženice kao prometni pravac uvršten u Transeuropsku prometnu mrežu, te da su se tek nakon toga Njemačka razvojna banka i Europska investicijska banka uključile u cijelu priču i radile svoje studije isplativosti.

Ministri Dončić i Linić očito favoriziraju Rijeku na štetu Zadra

Takav postupak govori sam za sebe, izjavio je Kalmeta, a poznavatelji povijesti projekta Gaženica tvrde da bi bilo glupo ne iskoristiti sredstva dviju banaka i za prvu fazu kontejnerskog terminala, kada su one već bile raspoložene za to.

- Država je uvijek vraćala kredite svih hrvatskih luka, a kontejnerska luka je ključ razvoja zadarskoga gospodarstva - misli se u Zadru.

Pritom se ministra Donkića podsjeća i na Poglavlje 21 pregovora o ulasku u Europsku uniju, koje se odnosi na transportnu mrežu, a kojim je definirano koji je dio hrvatske transportne mreže ujedno i sastavni dio europske prometne mreže i perspektivnih paneuropskih koridora.

Ugovori su potpisani

Dan otvorenh vrata Luke Gaženica 30. rujna 2011. , Foto: Leo Banić

Ta karta je gotova stvar, Gaženica je „unutra", jednako kao i pruga prema Rijeci, podsjećaju Zadrani, podvlačeći da je teza o neperspektivnosti luke Gaženica nastala u vremenu pune prometne izolacije Zadra i prije dolaska autoceste, što je natjeralo i Europu na redefiniranje svojih prometnih koridora.

- Radi se o apsolutnom favoriziranju Rijeke u odnosu na Zadar, pa su u sve lučke uprave, uključujući i zadarsku, imenovani Riječani!

Zadar će s ovom vladom lošije proći sa svojim daljnim razvojnim planovima, ali ugovori su potpisani, Gaženica će biti izgrađena i to se ne može mijenjati. To je optimalan projekt, a druga je stvar što netko ne želi da se Zadar razvija, pa sada ponavljaju slične poteze kao prije desetak godina kada su htjeli da autocesta ne dođe izravno do Zadra - kaže Živko Kolega, bivši gradonačelnik i donedavni predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar.

Kolega smatra da razvoj kontejnerskog prometa nije u koliziji s lukama u Pločama i Rijeci, te napominje kako su već potpisani „neki ugovori o kontejnerskom prometu između Zadra i Ravenne, a postoje i najave da će Zadar postati matična luka jedne kruzerske kompanije". Uz razvoj turizma, nema razloga ne iskoristiti geostrateške prednosti Zadra i kada je riječ o kontejnerskom prometu, zaključuje Kolega, procjenjujući da je „kontejnerski dio priče o Gaženici" očito izgubio naklonost aktualne Vlade.

 

Vaše reakcije na ovaj članak

Prijatelji:

  • Centar radio 97,2
  • Arsenal Zadar
  • Hrvatsko narodno kazalište
  • Gradska knjižnica Zadar
  • Radio Biograd
  • MAS Zadar
  • Glazbene večeri u Sv.Donatu
  • Novi radio
  • Sveučilište u Zadru
  • RivaOn, portal srednjih škola
  • Klub zadarskih studenata Zagreb
  • Kazalište lutaka Zadar
  • net.hr
  • tportal.hr
  • index.hr
  • cro portal
  • novilist.hr
  • Tv program
  • žena.hr
  • metro
  • kosarka.hr
  • Moda.hr
glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija sitea